Sunday, January 1, 2012

Pengakhiran dan permulaan yang baik.

semoga memperoleh keberkatan dariNYA... amin... Alhamdulillah... 2011 berlalu pergi dengan seribu pengertian, pengalaman pahit manis, kenangan yang sangat2 memberi kesan dalam diri.. dan, selamat datang 2012! tiada azam yang ingin di perjuangkan melainkan menani kehadiran orang baru dalam hidup kami sekaligus meraikan kejayaan saya untuk menggengam segulung ijazah. insyaAllah....


perkara pertama yang sangat memberi makna dalam hidup saya jugak adalah pertama kali menjejakkan kaki ke tanah suci. buat umrah... ok, yang ni memang niat nak jejak kaki jadi tetamu Allah... cuma target umur tu xdak la kan... ye lah, benda-benda macam ni bukan boleh jangka..kalau dah memang belum masa kita dijemput jadi tetamuNYA, maka memang xkan sampai la masanya tu... tapi, mungkin rezeki saya masa tu, mak dan baba saya telah terbuka pintu hati untuk mensponsor saya menunaikan umrah bersama...alhamdulillah... =)  teringat lagi masa tu, sama-sama depan tv dengan mak n baba tengok orang buat haji... kadang2 tu tengok jemputan umrah kat astro oasis tu kan.. macam best ja.. terus bagitau mak, bestnya kalau dapat pi... dan entah macam mana, Mac 2011 saya telah berangkat ke tanah suci.. syukur! itulah pengalaman pertama dan masih segar hingga ke hari ini. insyaAllah.... akan menyusul kali ke dua dan seterusnya.... masa kat tanah suci saya belum bergelar isteri... jadinya, macam2 la doa yang saya minta padaNYA... 


kenangan di Jabal Rahmah


dan kenangan seterusnya yang paling bermakna dalam hidup adalah saat2 saya diijabkabulkan... 13 Mei 2011.. hari Jumaat selepas Asar.. masa dulu2 memang saya ada niat... insyaAllah sekiranya ditakdirkan ada jodoh saya, nak nikoh umur 25 tahun. dan, akhirnya tercapai hajat..walaupunnnnnnnn.... masih belajar.. =P




alhamdulillah, setelah 7 bulan diberi peluang bergelar isteri, Allah sekali lagi memberi rezeki dan peluang untuk saya bergelar seorang ibu... sekarang dah masuk 10 minggu usia kandungan.. =) syukur Ya Allah.... memang xdisangka2... rezeki datang tanpa diduga.. walaupun terselit ujian, dugaan kepada kami... kami redha dan terima.. percaya pasti ada hikmah yang berlaku. janji Allah itu pasti! insyaAllah, zuriat yang bakal dilahirkan nanti kuat membaca... *eceh* sebab di awal kandungan umi dia tengah final exam... so, kuat sikit la membaca tu... =)  dijangka bersalin pada 4 Ogos 2012... saya pun dah habis study masa tu.. insyaAllah, konvo masa tengah pantang.. hihi... Semoga diberi kesihatan yang sempurna.. Amin...





Selamat Datang 2012! 

 


2 surat cinta:

MRS. K said...

take care ummi!

cha zainol said...

wah. baby! :) semoga bahagia sampai syurga.

 
© Copyright 2035 Blog Ummu Azraa
Theme by Yusuf Fikri