Monday, August 1, 2011

Kelahiran



Assalamualaikum... dan Selamat Berpuasa..akhirnya Ramadhan yang dinanti telah pun tiba...semoga Ramadhan kali ni dapat mendekatkan lagi diri kita denganNya..semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari tahun lepas, dapat mendidik jiwa kita menjadi hamba yang patuh dan taat kepada-Nya, seterusnya dapat mentarbiah diri kita untuk menjadi lebih baik dan merasai nikmat kemanisan iman...ingat! puasa bukan sekadar tahan lapar dan dahaga jerk..jaga mata jangan duk  tengok benda2 lagha...jaga telinga...jangan duk dengar yang xelok..jaga mulut..jangan mengumpat..jangan mengata orang..jaga tangan..jangan duk buat benda2 xketahuan baca : merapu pendek kata jaga semua anggota badan kita dari benda2 yang xelok, yang boleh mendatangkan dosa dan kurang pahala puasa tu..dan didoakan juga kita sama2 terus istiqamah untuk berbuat kebaikan..tidak semestinya dalam Ramadhan je..ye dok..????

opsss...panjang pulak berceramah.huuuu..di pagi yang penuh keberkatan ni saya nak ucapkan Selamat Hari Ulangtahun Kelahiran Belog saya ni yang dah pun meningkat usia ke 2 tahun..eceli semalam..tapi memandangkan badan yang kurang sihat jadi saya postpone ke hari ni..Alhamdulillah...dah 2tahun...walaupun celam celup up entry kan...hidup jugak..huhuu..terasa sangat kerdil dengan blogger2 otai di sinun...terasa sangat kerdil dengan entry2 saya yang banyak merapu rapan..xdapat nak manfaatkan orang lain pun..dulu pernah jugak bercita2 nak tukar penulisan ke versi ilmiah..tapi xtercapai jugak..merapu jugak yang dia mau..kuii3...its ok..saya pun sekadar suka2 tulis blog nih...walaupun tidak dalam versi ilmiah secara keseluruhannya, kadang2 saya terpanggil jugak untuk up benda2 yang bermanfaat yang boleh dikongsi bersama...oppss! bukan jugak untuk menjana pendapatan di rumah ye?? huhuuu...ate..nuffnang saya yang xpernah check pun ada berapa hengget..lalalalaaa~ last chek pun masa baru2 tempek iklan..pastu tengok makin lama maikn banyak duit tuh..pastu..tup2 berhenti..xbertambah dah..xtau la apa silapnya..maka terkulai la disitu tuan punya akaun xambil peduli sampai ke hari ni..tapi best gak tengok blogger lain dapat duit dari nuffnang..2ribu la..3ribu laaa katenye..fuh..! itu memang sehari suntuk duk depan pc ke apa? hihiii...boleh kongsi??? saya nak buat beli susu anak... lalalaaa~ =P





 beli basikal jugak!

 kesian jugak asyik kongsi jerk

apapun mereka tetap bahagia..... ~





merindui Baitullah...mesti meriah Ramadhan di sana... ~

3 surat cinta:

miZz_nizZ said...

salam ramadhan..!=)

khaifaiz said...

dah 2 tahun dah yer... tahniah kerana masih bertahan.. bukan senang tu...

salam ramadhan

INTAN said...

mizz nizz : salam ramadhan too..! =)

khaifaiz : dah 2 tahun ke or baru dua tahunn..hihihii..btw thanks!

 
© Copyright 2035 Blog Ummu Azraa
Theme by Yusuf Fikri