Monday, July 18, 2011

Secara Rasminya....


mulai hari ini saya telah masuk ke tempat kerja baru..sangat teruja..sudah pasti tiada ganjaran..hanyalah ganjaran di hari akhirat..buat pengetahuan saya kini bekerja sebagai Pembantu Peribadi, Setiausaha, Pengurus Peribadi dan sonang cito sebagai surirumah sepenuh masa..oh ye..selama 2 bulan ye..sampai lepas raya..after raya masuk kuliah..huhuhuu...eceli memang nak sangat kerja..yelah, sejak dulu time cuti mana ada duduk umah..mesti kerja..asal cuti je kerja..asal cuti je kerja..asal kerja je mesti cuti..atenye, sekarang teman dah habis praktikal..dah tu, kena siapkan report pulak..baik teman siapkan report teman dulu..kalau x..maunye xsiap2 report ni haaa....dan! hari ni..kenapakah saya bangun awal??? huhuu...dah terbiasa lor...selalu time ni dah siap2 nak pergi kerja..jadinya mata dah xngantuk..so apa lagi? update belog lah..entry Umrah dah setel...so sekarang ni nak story pasal aktiviti saya masa Latihan Industri pulak.
Alhamdulillah..selama 2bulan saya praktikal di Pejabat Pembangunan Wanita Negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur & Putrajaya di Aras 21B, Menara Dato' Onn...*fuh...!* telah berlaku dengan jayanya. syukur...banyak ilmu yang saya dapat di situ...terutama bagaimana nak anjurkan sebuah program dan gambaran situasi sebenar di alam kerjaya...staff sana pun sangat happening..sporting! maklumla majoriti muda2 lagi...Pengarah pun sangat muda..saya kagum dengan beliau..kepimpinan yang dibawa..sangat amanah..dan jujurnya saya suka tengok time dia bercakap.. =) ....*memang la suka sebab xkena kat saya..cer saya ni staff dia..* hahahaaa... menangisla kau di situ...eceli dia memang tegas..sangat detail..setiap kerja yang dilakukan mesti nak perfect! ok..sangat amanah..aset2 pejabat yang ada sangat dikawal rapi..ambil berat terhadap pekerja2nya..memang bagusla..sesuai dijadikan contoh! =) 


sebenarnya di PPWN WPKL & P ni hanya menyediakan program2 kemahiran khas untuk Ibu Tunggal dan Rakan Wanita yang berumur 18-50 tahun..kalau nak bantuan kewangan ke..or apa2 bantuan yang selain dari program..tidak disediakan..uih...macam nak buat report la pulak?? 

okla uoollllsss....nak tengok apa aktiviti saya selama 2bulan di situ??? jom...cekidaut!

 persediaan goodies bag untuk program pertama yang saya sertai... Majlis Dialog

 banyak....dalam 300++ 

Majlis Dialog Memperkasakan Ibu Tunggal di Swiss Garden Hotel....

 Majlis Penutup dan tandatangan MOU oleh HQ... Majlis Dialog oleh PPWNKL

 bersama Pengarah dan staff PPWNKL yang sangat happening!

 kami bertiga... Industrial Trainee....ngeeeee~ sebelah saya tu from UKM

 seterusnya program yang saya ikuti adalah Lawatan ke Tapak Penanaman Stevia di Paya Jaras, Selangor..
sesi temubual dari 'Mak Piah' Pengerusi Ibu Tunggal Flat Sri Sabah.. ramah ok Mak Piah ni..

 Daun Stevia yang kini sebagai pengganti gula

saya dah rasa daun dia..rasa macam daun inai..tapi manis2 gitu..baik untuk penyakit kencing manis...sangat berkhasiat..kalau nak guna daun dia kena biarkan kering dulu..dan kalau dalam bentuk cecair..boleh titik dalam air minuman..sweet n simple!


 seterusnya...antara tugasan yang diberikan Pengarah..buat sistem Library di PPWNKL..

 hasilnya....eceli ada lagi 1 rak.. =)

 kerja luar...pemantauan terhadap Peserta Geran Teman 1Azam..


 diorang kena buat Laporan..mengikut format yang diberi..makcik yang kat atas ni kurang nampak..


 antara perniagaan yang dijalankan peserta setelah diberi Geran Teman 1Azam..


yang bestnya bila buat pemantauan dapat makanan banyak! huhuhuuu...


see??? banyak kan aktiviti saya kat sana?? eh..eh..ni baru suku je ni..ada lagi...gigih oh nak up pic nih...kalau ku buat laporan pun dah nak dekat habis..hahahaaa...ok la uooollss..bersambung next entry!


semalam dikejutkan dengan berita tentang pemergian Allahyarhamah Dr. Lo' Lo' pada jam 10.13pm..saya pernah ikuti ceramah Allahyarhamah di Alor Star suatu ketika dulu..sangat terkesan dalam hati dan memotivasikan diri..time tu Allahyarhamah belum ada apa2 jawatan dan namanya belum naik lagi.. al-Fatihah buat Allahyarhamah Dr. Lo'Lo'... Pengakhiran yang sangat baik... Semoga kita semua jugak berakhir dengan penghujung yang baik sepertinya.. Amin..



*semalam masak kari ikan + sayur goreng + telur dadar..hari ni nak masak apa eh..?? 
*google jap menu berbuka yang sedap!

1 surat cinta:

MRS. K said...

eh, eh.. entry umah setel!
apsal langkau entry praktikal pulak???


entry kawin mana? mana? mana?


hahahahah

 
© Copyright 2035 Blog Ummu Azraa
Theme by Yusuf Fikri