Wednesday, June 29, 2011

Ziarah Saudara di Ka'kiyyah Makkatul Mukarramah



Salam Israk Mikraj buat semua umat Islam di seluruh dunia..dan selamat bercuti juga pada yang sedang beristirehat kat rumah tu..siokla depa...hujan2 tarik selimut...huuuuuu..anyway..seperti yang dirancang sebelum ni sebenarnya hari ni saya ada perbentangan..tapi last minit pengarah cancel la pulak...sanggup order bubur mcD untuk lunch..kecut punya pasai..buat poco2 dalam toilet konon nak hilangkan nebes kan... *menjadi jugak.next time boleh poco2 lagi dalam toilet* last2 xjadi...huh! ok fine.... =) postpone minggu depan katenye...semua kerja saya dah setel...rileks la sambil update belog..huhuhuuu...

al-kisah...entry perjalanan Umrah saya ada sebut tentang mak ayah saya yang bawak 15 kotak barang untuk sedara saya kat Mekah..diorang ni saya xkenal sangat..yelah, tiap kali diorang balik Malaysia saya dengan adik beradik yang lain xda kat rumah..masing2 duk luar..diorang pun xkenal saya..jadi ni lah kali pertama saya bertaaruf dengan depa.huhuuuu...sedara saya ni pun dah lama kat Tanah Suci..dah beranak pinak..best kan? rasa macam nak menetap kat Tanah Suci jerk..sedara mara saya yang perempuannya sebagai cikgu..dan yang lelaki bekerja dengan Kerajaan Arab Saudi...jom layan pic! 


 cantik kan?? ni arabic style... lalalaaa~

 ni saya xtau diperbuat dari apa..hiasan dinding di ruang makan..classic style!

 ahah! yang ni dalam bilik akhi ehab... modern style!

yang ni pulak kontemporari style untuk tetamu yang nak beristirehat...

eceli rumah sedara saya ni ada 4 tingkat dan setiap tingkat tu ada 4 keluarga yang berlainan..yang lain2 ada yang tinggal kat Jeddah...adat diorang..kalau ramai yang datang..lelaki dan perempuan diasingkan..contoh masa saya pergi tu bawak ramai jemaah..yang lelaki kat tingkat 4 dan perempuan kat tingkat 3..begituuu...kalau xramai tetamu pulak, diorang akan asingkan lelaki dan perempuan melalui ruang2 seperti gambar di atas..maknanya ada pintu la antara ruang2 tu...unik kan??? kat Malaysia ada yang buat macam tu?? ada?? ada??? hohohooo...malam saya pergi ni dijamu nasi Arab dgn daging Kibasyh! setaaapp...diorang sembelih 2ekor Kibash malam tu dan Kibash tu dibakar dalam tanah..meleleh ayaq liuq! mengidam sampai hari ni...rasa cam nak pi order nasi arab la ni jugak! ngeee~

kali ke 2 saya pergi rumah sedara depa bawak pi shopping plak..shopping kat tempat pinggan mangkuk..my mom  rambang mata la...huhuuu..time tu saya xtukar status lagi..so xpeduli sangat..harga pun lawaaaa... sempat la rembat beberapa barang yang dia berkenan...



17 hari lagi praktikal ni...
bercadang lepas praktikal nak cari korojeeeee...


0 surat cinta:

 
© Copyright 2035 Blog Ummu Azraa
Theme by Yusuf Fikri