Wednesday, November 10, 2010

~ Sebelum & Selepas.....





Sebelum Tido:
6 minggu  : Selamat tido Sayaaang, mimpi indah ya, mmmuahhhhh.
6 bulan    : Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun    : Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu  : Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan    : Lama lagi ke ke kt dalam nih?
6 tahun    : Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi lah gunung ledang sana !!!

Balas SMS:
6 minggu  : Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang...
6 bulan    : Trafik jam aah
6 tahun    : K..

Dating process:
6 minggu  : I love U, I love U, I love U.
6 bulan    : Of course I love U.
6 tahun    : Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerja:
6 minggu  : Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan    : I'm BACK!!
6 tahun    : Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu  : Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan    : I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah.
6 tahun    : pakai duit u sendirilah apa yg U nak.. i takde duit.

Telefon:
6 minggu  : Baby, ada org call u nih..
6 bulan    : Eh... Your call...
6 tahun    : WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu  : Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan    : Kita makan apa malam ini??
6 tahun    : HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu  : Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh?
6 bulan    : Hati-hati la, nanti jatuh tuh..
6 tahun    : Orang dah ckp byk kali pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu  : Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu..
6 bulan    : Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun    : DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancang Holiday:
6 minggu  : Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan    : Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun    : JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu  : Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan    : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun    : JANGAN TUKAR-TUKAR BOLE TAK..??




hingga hujung nyawa













nota tgnku :
TETAMU BAITULLAH....

2 surat cinta:

abe long said...

xsemua owang mcm tu..
ada juga yg jenis lebih mesra bile lebih berumur...
tp kebanyakan nye mmg mcm tu
hampir keseluruhan lah senang ckap
hehehe

INTAN said...

ngehngeh...ngaku jgk akhirnya..time BENCINTA, mula2 kawin sume indah2 belaka..bl dh lamaaaa...???fikir2kan...huhuu.. =)

 
© Copyright 2035 Blog Ummu Azraa
Theme by Yusuf Fikri